het hospitaalschip van mercy ships - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van luc dekesel - WaarBenJij.nu het hospitaalschip van mercy ships - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van luc dekesel - WaarBenJij.nu

het hospitaalschip van mercy ships

Door: lucdekesel

Blijf op de hoogte en volg luc

08 Oktober 2011 | Sierra Leone, Freetown

Dag allen, maandag 10 oktober is de grote dag, dan vertrek ik met Lisa van story, met Géry van le soir magazine, met onze ambassadrice Tatiana Silva Braga Tavares en onze fotograaf Wim Hendrix naar de africa mercy, het "grote witte hospitaalschip" van mercy ships.

Dank aan Tatiana, Lisa en Géry, en Wim die werkt in opdracht van Photonews. Dank ook aan SN Brussels Airlines die deze reis sponsort.

Onze belgische medewerker reeds vier jaar aan boord heeft mij gevraagd om chocolade Jacques uit ons land mee te brengen. Ik heb er gekocht in de Lidl. Hij verlangt ook naar pralines van Leonidas.

Het is ongeveer een jaar geleden dat ik op het schip werkte in Lomé in Togo. Toen was de redactie van Goedele op bezoek voor een reportage.

Het schip ligt nu reeds maanden in Freetown in Sierra Leone. Wie ons nog niet kent kan meer vernemen op www.mercyships.be -

Nu ga ik het inpakken aanpakken. Alles lijkt geregeld, inentingen, malarone als preventie tegen malaria, reispas, notitieboekjes, foto en videocamera.

Ik moet toch nog van alles regelen en morgen is het de verjaardag van mijn kleinzoon Wout. Nu is hij met vriendjes en vriendinnen op de schaatsbaan in Liedekerke.

In Dexia ben ik wat geld gaan afhalen, bv voor transportkosten ter plaatse. Koen, de bediende vertelt mij dat ze maandag een staatsbank worden voor minimum 2 jaar en dat onze spaarcenten gewaarborgd zijn. Ik denk aan de allerarmsten die we op het schip zullen ontmoeten. Die hebben geen spaarcenten, laat staan geld om een operatie te betalen.

Daarom dat ik het werk van Mercy Ships zo zinnig vind.

Zodra ik er ben vertel ik u meer. Groeten. Luc

  • 08 Oktober 2011 - 15:05

    Romina:

    Dit is echt super Luc, benieuwd naar de foto's , wat een mooi werk toch Mercy Ships, zo trots!

  • 10 Oktober 2011 - 07:54

    Ingrid:

    mijn nichtje heeft ook op dit schip gezeten van april tot juli dit jaar en ze verlangde ook zo naar de lekkere Belgische chocolade:).het is inderdaad een zeer mooi initiatief wat ze daar doen petje af voor die vrijwilligers. En zo zie je maar hoe goed we het hier hebben.Ik zla de story zeker in d egaten houden om het artikel te kunnen lezen en ook je blog voor je verdere verhalen. ALvast veel succes en doe ze daar de groetjes van anouska ben er zeker van dat ze dat wel zou willen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sierra Leone, Freetown

luc

op reis naar het hospitaalschip van mercy ships in sierra leone

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 15937

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: