waarom sierra leone ? - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van luc dekesel - WaarBenJij.nu waarom sierra leone ? - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van luc dekesel - WaarBenJij.nu

waarom sierra leone ?

Door: lucdekesel

Blijf op de hoogte en volg luc

24 Oktober 2011 | Sierra Leone, Freetown

mercy ships was reeds in sierra leone in 1993, 2002, 2003, 2004 en nu terug in 2011.

waarom in sierra leone?

- er is een grote nood

- 75 % van de bevolking leeft met minder dan $ 2 per dag

- er zijn 4 hospitaalbedden per 10.000 inwoners

- 2 physicians per 100.000 inwoners

- 1 op 5 kinderen haalt de leeftijd van 5 niet

- 1 moeder op 8 zal sterven tijdens de bevalling

per jaar sterven 26.000 mensen aan aandoeningen die vermeden hadden kunnen worden

geen wonder dat het hospitaalschip hier welkom is : op de eerste 7 maanden werden reeds meer dan 2.700 operaties uitgevoerd, om nog niet te spreken over alle andere interventies buiten de operatiezalen, zoals oogverzorging, tandheelkunde, physical en occupational therapy

met dank aan wim hendrix voor de mooie foto in het mercy ships hope center op wandelafstand van het schip - hier verblijven patients voor en na de operatie

• 25 Oktober 2011 - 09:48

Wim Hendrix:

Graag gedaan Luc, ik hoop dat mijn foto's kunnen bijdragen aan de verdere werking van jullie hospitaalschip.