Werkt Mercy Ships alleen in Sierra Leone ? - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van luc dekesel - WaarBenJij.nu Werkt Mercy Ships alleen in Sierra Leone ? - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van luc dekesel - WaarBenJij.nu

Werkt Mercy Ships alleen in Sierra Leone ?

Door: lucdekesel

Blijf op de hoogte en volg luc

26 Oktober 2011 | Sierra Leone, Freetown

In hoeverre wordt er samengewerkt met organisaties in het Zuiden?

Mercy Ships werkt samen met een variëteit van organisaties in het Zuiden en met name in Afrika. Allereerst werken we nauw samen met de overheid van het gastland waar we actief zijn. Zelfs voordat we een zogenaamde “field service” starten, wordt er een overeenkomst getekend met vertegenwoordigers van het gastland.

Protocol overeenkomsten worden zelfs getekend met de president van het desbetreffende land. Locale Ministeries van Gezondheid zijn sleutelpartners in het identificeren van locale partners en voor de planning van onze activiteiten. Voorts worden er overeenkomsten getekend met locale hospitalen, klinieken, dienstverleners en anderen ten behoeve van de desbetreffende “field service”.

Daarnaast heeft Mercy Ships een aantal NGO’s als partner zowel internationaal als locaal die variëren van land tot land. Enige voorbeelden in Sierra Leone waar we nu opereren, zijn:
• Ministry of Health and Sanitation
• World Vision-Sierra Leone
• Heifer-Sierra Leone
• Pan-African Academy of Christian Surgeons
• Connaught Hospital
• Princess Christian Maternity Hospital
• Ola During Children’s Hospital
• Aberdeen’s Womens Clinic, etc.

Ook als het schip naar een naburig land vertrekt wil Mercy Ships oa via haar partners en de opleidingen die werden verzorgd een diepe footprint achterlaten. Voorbeeld hiervan is de Aberdeen's Womens Clinic die nu volledig door onze partner wordt beheerd na de lancering door Mercy Ships.