dag 1 - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van luc dekesel - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van luc dekesel - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: lucdekesel

Blijf op de hoogte en volg luc

12 Oktober 2011 | Sierra Leone, Freetown

dag vrienden allemaal

na een lange vlucht hoog boven de wolken en een veilige landing, eerst van de luchthaven met de jeep naar een overzetboot - lange vaart naar een andere kant van freetown - onderweg zagen we plots in de verte de africa mercy

maar we moesten verder varen tot de plaats waar de overzetboot aankomt, en daar opnieuw met de jeep naar het hospitaalschip

het is hier twee uur vroeger dan bij ons, waardoor ik deze morgen 2 uur vroeger wakker werd om te ontbijten, maar het was hier nog maar 5 uur

drukke dag gehad, veel patients gezien, oa een de jonge favour geboren met hazenlip, niet volgroeide mond binnenin vooraan en niet volgroeid ooglid - klassiek verhaal, zijn vader verlaat vrouw en kind en laat ze alleen achter - moeder werkt niet, grootmoeder verkoopt houtskool en zorgt voor dochter en kleinzoon

favour werd 12 augustus dit jaar voor de eerste maal geopeerd door onze mercy ships chirurg

daarna volgden nog 2 operaties en favour ziet er nu heel goed uit, je merkt van de ernstige misvormingen enkel nog een "lijntje" waar zijn lip werd toegenaaid

en mama josephine is dolgelukkig en kwam vandaag op controle

josephine kon uiteraard die 3 ops niet betalen, dat deed een mercy ships schenker ergens in de wereld - en de chirurg opereerde gratis

fantastisch toch

ik zal een fotootje plaatsen op deze blog, maar morgen, want hier is het nu middernacht and i need some rest

groetjes uit het warme en vochtige freetown